Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży



Stan błogosławiony zwykle wiąże się z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by skutecznie wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O upragnioną wagę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby męczyć się drastyczną dietą. Ciało ciężarnej wymaga trochę więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o wymarzoną wagę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one korzyści zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną figurę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.